ما دادهها را برای 3 ماه آخر مطالعه از یک بیمارستان مجاور، بیمارستان Beth Israel Deaconess، به عنوان یک سایت مقایسه جمعآوری کردیم. هیچ مداخله ای در این سایت صورت نگرفت.
ما این دوره را برای این تجزیه و تحلیل سایت انتخاب کردیم زیرا Beth Israel اسکنرهای الکترونیکی را برای فرآیند پرداخت خود درست قبل از شروع دوره شستشو در سایت مداخله اجرا کرد.
ما دادههای فروش را از ۲ سایت کافه تریا و یک پایه قوطی نوشابه فلزی در محوطه این بیمارستان اضافه کردیم.
ما از همان مدل های رگرسیون برای این تجزیه و تحلیل سایت مقایسه ای برای سایت مداخله استفاده کردیم.
با این حال، از آنجایی که ما فقط 3 ماه داده برای این تجزیه و تحلیل داشتیم، از دوره شستشو به عنوان مرجع استفاده کردیم.
دو هفته پس از اتمام مداخله، ما یک نمونه راحت از مشتریان کافه تریا را در محل مداخله در طول روزهای هفته به مدت 1 هفته بررسی کردیم. از همه افرادی که در وقت ناهار از ساعت 11:30 صبح تا 1:30 بعد از ظهر به کافه تریا می رفتند، درخواست کردیم.
برای پر کردن یک پرسشنامه کوتاه؛ 154 مشتری نظرسنجی را تکمیل کردند.
این پرسشنامه علاوه بر جمع آوری اطلاعات اولیه در مورد چرایی و چند بار ناهار خوردن پاسخ دهندگان در کافه تریا، شامل سؤالاتی در مورد ترجیحات نوشیدنی، عوامل اولیه در انتخاب نوشابه کامبوجا حکیم تهرانی و آگاهی از مداخلاتی بود که اخیراً تکمیل کرده بودیم.
ما تمام تجزیه و تحلیل ها را با SAS نسخه 9.1 (موسسه SAS، کری، NC) انجام دادیم.
قابل اعتماد و متخصص:
نتایج
در مرحله پایه، نوشابه های معمولی و رژیمی به ترتیب 11% و 10% از کل فروش نوشابه را در محل مداخله تشکیل می دادند. آبمیوه محبوب ترین نوشیدنی بود که 22 درصد از کل نوشیدنی را تشکیل می داد.
در طول دوره مطالعه، فروش نوشابه تک نفره گازدار غیرالکلی معمولی در هر یک از مراحل در مقایسه با پایه (شکل 2) به طور قابلتوجهی کاهش یافت، از جمله کاهش 26 درصدی (95 درصد فاصله اطمینان اطمینان = 39.0، 14.0) در فروش زمانی که قیمت افزایش یافت و 36 درصد کاهش یافت.
(95% CI = 49.0، 23.0) در مرحله ترکیب. فروش نوشابه رژیمی 20٪ (95٪ CI = 7.0، 33.0) در مرحله قیمت و 14٪ (95٪ CI = 0.3، 28.0) در مرحله ترکیب افزایش یافت.
فروش آب قندی در مراحل شستشو و ترکیب به طور قابل توجهی کاهش یافت. فروش آب میوه در مراحل آموزش و ترکیب کاهش یافت و فروش قهوه در مراحل شستشو، آموزش و ترکیب افزایش یافت.
هیچ تغییری در فروش نوشابه بدون قند زیرو آب یا آبنما در هیچ مرحله ای مشاهده نشد. فروش تنقلات و دسرها در طول دوره مورد مطالعه تغییر قابل توجهی نداشت، همچنین میزان فروش کل یا درآمد خالص پولی نیز تغییر نکرد.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.